Os cuartetos de Gonçalo Leonardo e Kannan & Rossy abren o Nigranjazz

O Festival Nigranjazz, organizado polo Concello de Nigrán, arranca este venres 28 de xullo ás 12:00 horas no Auditorio Municipal coa tradicional clase maxistral a cargo do conxunto Kanan & Rossy Quartet, grupo estrela da noite que ás 22:30 horas actuará no esteiro de A Foz do Miñor (A Ramallosa).

Os interesados deben presentarse media hora antes e abonar 10 euros. O Nigranjazz é o único festival de Galicia que inclúe sempre unha master-class impartida polo conxunto estrela, dando polo tanto cabida á formación e permitindo con elo aos músicos locais nutrirse da xenialidade dos artistas internacionais que participan no festival.

Xa pola noite, antes do concerto de Michael Kanan co seu cuarteto, actuará o contrabaixista portugués Gonçalo Leonardo, para finalizar coa tradicional jam session.

O sábado 29 a programación do Nigranjazz inclúe a oportunidade única de desfrutar do dúo formado para a ocasión polo pianista Abe Rábade e o guitarrista Virxilio da Silva, os dous músicos galegos máis relevantes no panorama nacional, que homenaxearán xuntos a histórica colaboración entre o pianista Bill Evans e o guitarrista Jim Hall, antes de actuación estelar do pianista americano Kevin Hays no seu único concerto en Europa co seu trío. Unha nova jam session pechará a décimo primeira edición do festival.

O Nigranjazz conta co apoio da Deputación de Pontevedra, a Sociedad de Artistas Intérpretes o Ejecutantes de España (AIE), a Fundación Mayeusis, Elemental Chefs e Rodosa.

Rilla na Rúa

A feira gastronómica itinerante “Rilla na Rúa”, considerada unhas das “street food” máis importantes de España, permanecerá no paseo de A Foz ata o 30 de xullo cunha ducia de camións con comida gourmet a prezos populares.

Ata o domingo “Rilla na Rúa” traerá concertos, obradoiros, espectáculos… Calquera que se achegue estes días ao Paseo da Ramallosa poderá gozar durante todo o día de distintas propostas gastronómicas, música swing, djs e actividades familiares, como o cabaret infantil de Nelson Quinteiro. Nesta segunda edición participarán 4 novas caravanas con propostas diferentes co obxectivo de dar un mellor servizo e variedade ao gran público  que se prevé, así, se incorporarán “Km Fuego”, comida desenfadada con toques orientais; “LaconLover”, propostas gastronómicas co porco (especialmente o lacón) como protagonista; “Misco-midas”, cociña de autor con fusión canaria; “Bendita Atabaka”, cocina vasca canalla e, finalmente, na zona do festival Nigranjazz estará “Crepe Cabaret” con crepes doces e salgados.

“Rilla na Rúa” porá tamén o seu punto de animación ao Nigranjazz ofrecendo a actuación de “The Alley Stompers” o sábado 29 ás 19:30 horas no Auditorio de A Foz. Trátase dunha formación  ao máis puro estilo das Brass Bands americanas que tocará en directo para bailaríns de swing. A formación representa unha viaxe atrás no tempo, recreando a atmósfera de New Orleans dos anos 20 ou 30, unha época en que o jazz se afirmou como música popular. O francés Wilfried Wilde ao banjo, Óscar Prieto á tuba e Chus Pazos á batería, forman unha sección rítmica de luxo, que acompaña ao saxofonista siciliano Rosolino Marinello e ao crooner e saxofonista Toño Otero que, coa súa voz tenor aterciopelada, transmite un auténtico son de época.

OS ARTISTAS DO NIGRANJAZZ

KEVIN HAYS TRIO

Kevin Hays: Piano y Voz
Rob Jost: Contrabajo
Greg Joseph: Batería

Kevin Hays presenta en Europa a New Day Trío coa única actuación prevista no Nigranjazz. Hays é recoñecido internacionalmente como un dos grandes pianistas de jazz da súa xeración. Gran parte das súas numerosas gravacións como o líder, quince ata agora, recibiron moi boa crítica por parte de publicacións como New York Times, Downbeat Magazine ou Jazz Estafes. Sideman prolífico, aparece en máis de 60 gravacións, a longa lista de asociacións musicais notables inclúe gravacións con Chris Potter, Joshua Redman, Nicholas Payton, Mark Turner ou Ao Foster. Ao Nigranjazz acude con  New Day Trío, o seu último proxecto, co baixista Rob Jost (Bjork, Tony Scherr) e a batería de Greg Joseph (Steve Kuhn, Art Garfunkel). Rodado durante unha residencia de dous anos no ’55 Bar’ de New York, o trío xa tocou por EEUU e Europa. O álbum de estreno do trío, ‘New Day”, supuxo a volta de Hays ao estudo de gravación tras tres anos, nel acentúa o lirismo nunha mestura dos seus estilos máis queridos: jazz, clásico, blues, soul, folk e rock. O seu seguinte disco, North (Sunnyside, 2016), marca unha volta ao trío de piano acústico e explora temas como a historia, a beleza, e a esperanza.

THE KANAN & ROSSY QUARTET

Michael Kanan: Piano
Jorge Rossy: Vibráfono
Putter Smith: Contrabajo
Jimmy Wormworth: Batería

Michael Kanan procede de Boston, Massachusetts, onde comezou a tocar o piano aos 7 anos. O seu primeiro profesor foi o pianista Harvey Diamond, un estudante de jazz do innovador Lennie Tristano. En 1991 trasladouse a Nova York para estudar con outro alumno de Tristano, o pianista Sae Mosca. Alí se estableceu tocando e gravando con Kurt Rosenwinkel, Mark Turner e Jorge Rossy, entre outros. Tamén desenvolveu unha crecente reputación como acompañante vocal. En 1996, uniuse á banda do lendario cantante Jimmy Scott, percorrendo Estados Unidos, Europa e Xapón e gravando 4 CDs. En 2001, Michael converteuse no acompañante e arreglista dunha das vocalistas máis celebradas de hoxe, Jane Monheit. Cando non está na estrada coa banda Monheit, Michael toca e grava cos seus propios grupos.

Jorge Rossy (Barcelona, 1964) comezou a tocar a batería aos 11 anos. Durante os oitenta tocou e gravou coa maioría dos músicos da escena española como Perico Sambeat, Tete Montoliú, Carles Benavent ou Chano Domínguez, e con intérpretes de renome internacional como Woody Shaw, Kenny Wheeler, Jack Walrath, Dave Schnitter, Sal Nistico ou Sexan Levitt, entre outros. En 1989 trasládase a Boston para estudar na Berklee College of Music. Alí convértese no batería elixido por moitos músicos e únese ao trío de Danilo Pérez. Posteriormente forma parte durante dous anos do sexteto de Paquito de Rivera. O seu prestixio internacional dispárase a partir de 1995, cando comeza a súa etapa de dez anos como baterista do trío de Brad Mehldau.

Putter Smith é un contrabaixista de jazz que traballou con grandes artistas como Thelonious Monk, Duke Ellington, Art Blakey, Warne Marsh, Alan Broadbent, Bob Brookmeyer, Billy Eckstine, Diane Schuur, Le Konitz, Carmen McRae, Gary Foster, Art Farmer, Mitchell Azul, Art Pepper, Shelly Manne, Ray Charles e moitos máis.

James Edward “Jimmy” Wormworth III é un baterista de jazz estadounidense. Wormworth comezou a xirar por Europa con combos americanos en 1956 e 1957. A discografía de Wormworth como sideman inclúe gravacións a finais da década de 1950 cos Jazz Modes, Lou Donaldson, a principios dos 60 con Lambert, Hendricks e Ross e Jon Hendricks, os anos 70 con Al Haig, JR Monterose, Allen Eager , Hod Ou’Brien e, neste século, álbums con Annie Ross, Tardo Hammer, Charles Davis, John Marshall e o pianista alemán Joe.

GONÇALO LEONARDO QUARTETO

André Matogueiras: Guitarra
Yago Vázquez: Piano
Gonçalo Leonardo: Contrabaixo
Iago Fernández: Batería

Tras unha estancia de dous anos en New York, o contrabaixista Gonçalo Leonardo regresa a Portugal co seu primeiro disco debaixo do brazo. Preséntase en formación de cuarteto co seu compatriota André Matogueiras (guitarra), e os galegos Yago Vázquez (piano) e Iago Fernández (batería), que substituirá nesta ocasión a Tommy Crane, o baterista co que gravou alén do Atlántico. Gonçalo estudou no Hot Club e na Escola Superior de Música de Lisboa. O seu paso por New York foi determinante na maneira de ver e de estar na música, o que se reflicte no seu disco. Ademais dos músicos cos que gravou, tivo tamén oportunidade de tocar con Pete Rende, Colin Stranahan ou Ronen Itzik en diferentes clubs da cidade. Gonçalo forma parte da excelente nova xeración de músicos de jazz de Portugal, presentándose agora como líder.

André Matogueiras é un dos máis destacados guitarristas de jazz portugueses, graduouse en Berklee e afincado en New York posúe xa cinco albumes ao seu nome e innumerables colaboracións en proxectos de artistas de recoñecida talla internacional.

Yago Vázquez é un pianista vigués fincado tamén en New York onde obtivo a súa licenciatura na New School of Music. Ten xa varios discos ao seu nome e coliderando proxectos cos músicos novos máis destacados da cidade. Xirou por todo o mundo e tocado cos artistas máis prestixiosos da escena americana e nacional.

Iago Fernández é un novo baterista de Cangas, formado no Seminario Permanente de Jazz de Pontevedra e o Musikene de Donostia. Na actualidade é un dos bateristas máis solicitados do jazz nacional. Tamén con varios discos ao seu nome, (Brisa, a súa última gravación foi premiada nos Premios Martin Codax da Música), e innumerables gravacións noutros discos de artistas prestixiosos do país. Ademais virou e tocou con artistas como Avishae Cohen, Jorge Rossy, Perico Sanbeat, Lage Lund, Omer Avital…

ABE RÁBADE & VIRXILIO DA SILVA

Sen dúbida será un dos concertos máis especiais do XI Nigranjazz. Un encargo do festival a dous dos músicos máis relevantes do panorama jazzístico galego e nacional, o pianista Abe Rábade e o guitarrista Virxilio Dá Silva. Coa intimidade e a comunicación que caracteriza ao formato de dúo, estes dous músicos virtuosos renderán homenaxe á colaboración histórica entre o pianista Bill Evans e o guitarrista Jim Hall, que deu como resultado dous discos imprescindibles na historia do Jazz: ‘Undercurrent’ e ‘Intermodulation’.

Abe Rábade, (Santiago de Compostela, 1977) é un dos grandes pianistas do jazz nacional e un dos nosos músicos máis internacionais. Formado entre a Escola Estudo de Santiago e a prestixiosa Berklee College of Music onde se graduou cum laude. No ano 2000 regresou a Santiago onde iniciou a súa carreira como líder, a discografía do seu trío e a súa vertente didáctica. Abe Rábade é un dos grandes responsables da actual e excepcional xeración de músicos de Jazz galegos, grazas ao seu labor xunto a Paco Charlín no Seminario Permanente de Jazz de Pontevedra. Ademais é profesor de piano e composición tamén da ESMAE do Porto onde moitos músicos galegos obteñen a súa licenciatura en Jazz. Autor dunha ampla, variada e premiada discografía, é ademais un habitual dos escenarios dos festivais e clubs máis prestixiosos de todo o mundo.

Virxilio da Silva (Portonovo, 1985) é probablemente xa un dos referentes da guitarra Jazz en Europa. Formado no Seminario Permanente de Jazz de Pontevedra, a ESMAE de O Porto e bolseiro para realizar o seu master EUJAM nas universidades europeas máis prestixiosas. Posúe varias gravacións como líder e innumerables colaboracións como sideman tanto en discos como en xiras, festivais por todo o mundo. Poderíase dicir que Virxilio dá Silva actuou en case todas as salas relevantes do norte de España, Francia, Portugal e Amsterdam, xa sexa cos seus proxectos de jazz máis tradicional, máis progresivo, vangardista e mesmo de rock psicodélico.

THE ALLEY STOMPERS

Rosolino Marinello: Saxos
Antonio Otero: Saxo tenor e voz
Wilfried Wilde: Banjo
Óscar Prieto: Tuba
Jesús Pazos: Batería

Festiva e de profunda celebración, a formación representa unha viaxe atrás no tempo, recreando a atmosfera de New Orleans dos anos 20 ou 30, unha época en que o Jazz se afirmou como música popular. Ao máis puro estilo das Brass Bands americanas e con influencias do Dixieland, Jazz, Shuffle, Blues e Swing, The Alley Stompers propón revisar o repertorio que fai honra a esta época dourada no Jazz. Aos seus compoñentes, músicos moi activos no panorama de jazz galego, únelles a paixón pola música Dixieland que se facía nas súas orixes. O francés Wilfried Wilde ao banjo, Óscar Prieto á tuba e Chus Pazos á batería, forman unha sección rítmica de luxo, que acompaña ao saxofonista siciliano Rosolino Marinello e ao crooner e saxofonista Toño Otero que, coa súa voz tenor aterciopelada, transmite un auténtico son de época. As súas influencias son tan variadas que van desde Louis Armstrong, Frank Sinatra, Louis Prima ata Johnny Hartman e Chet Baker, nutríndose delas ata lograr un estilo propio.

BREVE HISTORIA  DO FESTIVAL

O Nigranjazz, festival máis señeiro do Concello de Nigrán cumpre 11 anos sendo o máis lonxevo organizado dende o consistorio e  o único dedicado ao jazz  de toda a comarca do Val Miñor. Actualmente está considerado entre músicos, afeccionados e prensa especializada como un dos mellores do noroeste peninsular debido á calidade dos artistas que nel participan. A diferenza doutros festivais,  aposta por un jazz puro, afastado das vangardas. Sempre con entrada gratuíta, celébrase no espazo clasificado na Rede Natura do esteiro de A Foz, na Ramallosa, dende que en 2007 o impulsasen veciños de Nigrán entusiastas desta música, manténdose activos na organización co músico Felipe Villar á cabeza. Dende entón, conseguiuse achegar a Nigrán a algúns dos mellores artistas a nivel internacional, por el desfilaron, entre outros, Peter Bernstein, Gilad Hekselman, Bill McHenry, Jorge Rossy, Marteen Hogenhuis, Joe Martin, Chris Cheek ou o ano pasado o afamado guitarrista americano Kurt Rosenwinkel.  Pero non hai que esquencer que o festival é tamén un espazo para os cada vez máis e mellores músicos de jazz galegos, así, é xa tradición que se integren nas formacións internacionais músicos locais, compoñendo agrupacións en exclusiva para o evento e dando a oportunidade aos músicos de aquí de presentar os seus traballos. Compre destacar que o Nigranjazz outorga tamén especial relevancia á relación galaico-portuguesa, consagrando algunha edición unicamente a elo e invitando sempre a artistas lusos a participar.

Viernes 28 de Julio

Auditorio do Concello:

12:30: Masterclass con Kannan & Rossy Quartet

Auditorio da Foz do Miñor:

21:00: Gonçalo Leonardo Quartet
22:30: Kannan & Rossy Quartet
24:00: Jam Sesion

Sábado 29 de Julio

Paseo da Foz do Miñor:
19:30: Swing Session con The Alley Stompers

Auditorio da Foz do Miñor:

21:00: Abe Rábade & Virxilio da Silva: “Bill Evans & Jim Hall”
22:30: Kevin Hays New Day Trío
24:00: Jam Sesion

HORARIOS RILLA NA RÚA NIGRÁN